End user instructions to install Mobility Print for Apple macOS

 

Video: https://youtu.be/Jw_uEQ9vgNw

The above video gives general instructions to provide familiarization of the process required to print.

Requirements

Apple macOS (Yosemite or later)

How to Add a Printer and Print
Important: Make sure your Apple Mac is connected to eduroam wireless network.

  1. Navigate to System Preferences > Printers and Scanners.
  2. Click the "Plus" icon under the Printers List.
  3. The Add dialogue is displayed. This dialogue displays a list of all of the discovered printers on the network.
  4. Select FindMe_Print_BW or FindMe_Print_Color.
  5. The Name and Location, and Use is displayed.
  6. Check that Use is set to Secure AirPrint.
  7. If Secure AirPrint is not displayed:
    1. Close the Add dialogue.
    2. Disconnect from the network.
    3. Reconnect to the network.
    4. Try again. If you still cannot see Secure AirPrint, contact Helpdesk.
  8. Click Add.
  9. Print your document. When prompted enter your username and password.
  10. At any supported Printer, tap your University Card to release your print job or scan the printer QR Code to view and print your jobs.

Note:
If you enter the wrong authentication details, macOS devices do not show any warning message; your job will not print. If your job does not print, check the Print Queue dialogue. If the print job is there and has the message Held for authentication, click the retry icon; then re-enter your username and password.

 

 

Instruções de instalação do Mobility Print para equipamentos Apple macOS

 

Vídeo: https://youtu.be/Jw_uEQ9vgNw

O vídeo acima fornece instruções gerais para familiarização do processo necessário para impressão.

Pré-requisitos

Como Adicionar Impressoras e Imprimir
Importante: Garanta que o seu Mac se encontra conectado à rede wireless eduroam.

  1. Aceder ao menu Preferências de Sistema > Impressoras e Scanners.
  2. Clicar no botão “+” que se encontra no final da lista de impressoras.
  3. A caixa Adicionar é exibida. Esta caixa exibe uma lista de todas as impressoras descobertas na rede.
  4. Selecionar FindMe_Print_BW ou FindMe_Print_Color.
  5. Serão exibidas as informações relativas ao Nome; Localização e Driver.
  6. Verifique se o campo “Driver” está definido como Secure AirPrint.
  7. Caso não apresente Secure AirPrint:
    1. Feche a caixa de Adicionar Impressoras.
    2. Desconecte-se da rede eduroam.
    3. Faça novamente a ligação à rede eduroam.
    4. Experimente novamente. Caso o problema persista, contatar DSI.
  8. Clique em Adicionar.
  9. Imprima o documento. Quando solicitado, introduzir o username e password.
  10. Em qualquer uma das impressoras suportadas, liberte os seus trabalhos com o seu Cartão UCP ou faça o scan do código QR da impressora para visualizar e imprimir os seus documentos.

 

Nota:
No caso de colocar as credenciais erradas, os equipamentos macOS não irão apresentar nenhum aviso; o seu documento não irá ser impresso. Caso o seu documento não seja impresso, verifique a caixa de fila de impressão. Se o seu documento estiver com a mensagem “Parado para Autenticação”, clique no botão “Tentar novamente” e coloque novamente o username e password.